4 månader:* <3

jahapp :) nu är man hemma hos mamma igen då. det blev så för pappa och dom skulle fira nyår nere i skåne eftersom varken jag eller syrran skulle va hos pappa :) nej jag ska fira nyår med min älskling!! fett mys! :D
och blev fett glad när ja kom hit för mitt högtalarsystem hade kommit! så sitter och lyssnar på musik för fullt. och nu har jag laddat ner ett webcam-program så nu kan ja ladda upp lite mer bilder :) happyface.

och plus att det är den bästa dagen idag... för att det är..... fyra månader idag som jag och daniel varit tillsammans! bästa tiden! älskar dig så sjukt mycket och den tiden med dig har varit den lyckligaste och roligaste tiden!! <33
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

Tråkig och Sthlm

Jag har riktigt tråkigt just nu, sitter i soffan med brorsans iPad och typ kikar runt på sidor. Letar efter ett kit som lagar naglar för mina håller opp att gå sönder i kanterna lite... Som tur så hittade jag ett men vet inte vart jag kan köpa det..
Jag tänkte bara skriva ett litet inlägg för hade så tråkigt och har inte så mycket att göra, vi ska snart äta mat. Spagetti och köttfärssås^^ mums!
Det var krokigt trevligt att min farfar och mina fastrar kom hit, har liksom inte träffat dom på jättelänge. Plus att nu har jag bestämt med Isabelle att nån dag nästa vecka ska jag åka upp till Stockholm till dom och umgås, shoppa ihjäl oss och ja,, bara vara :) ska bli jättekul, dock lite pirrigt för har aldrig åkt tåg själv xd så det kommer nog bli lite nervöst ;)
Och jag är fortfarande helt kär i Isabels hår!! Det är så långt och fint och det är FRISKT, typ allt det som mitt hår inte är :(
Och eftersom jag har typ 2000kr nu så ska jag hitta någon bra studio i Sthlm så att jag kan pierca mitt öra! Är extremt sugen och tycker det är så snyggt! Ska försöka hitta nån som gör det för liiiite mindre pengar än 700kr, iaf typ 600kr skulle bli toppen! Men nu ska jag käka mat, vi hörs :))
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

MXMVI-XII-III <3

rubriken ovanför.... jag ska tatuera just den texten, dock vet jag inte vart. plus att jag inte får nu :/
men det är en jag verkligen vill ha :)
MXMVI-XII-III står för: 1996-12-03 vilket är mitt födelsedatum :) vet dock inte vilken texttyp (hjälp?)

jag testade mitt nys smink och jag kan bara säga att Cover All Mix fungerar sjukt bra! det täcker allt mööjligt man inte vill ha synas :) ögonskuggorna är också väldigt bra, mycket pigment men jag tror också att man behöver vissa speciellt penslar/borstar för att få just den "formen" på sminket :) jag har ju bara några penslar från Lindex så tror jag ska köpa borstar från M.U.S istället nästa vecka när jag förmodligen åker in igen :)

Dagens "outfit": Mörkblåa jeans, Vitt basic linne, grå "stickad" tröja, mörkblå halsduk :)
Dagens händelse: min farfar och hans fru och mina 2 fastrar kommer hit om en stund och har inte träffat dom på jjääääättelänge :) och ska träffa Felicia efter som jag inte heller träffat på as länge... :)

hehe tänkte bara göra lite "dagens" för skojjs skull :P
men det är typ det ända som händer idag :) hoppas ni har det bra, så skriver jag nog mer senaare kanske ikväll :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

shoppat :)

köpt lie stuff från eskilstuna med Filip och Daniel :) riktigt lyckad dag! :)

ögonskugga från Makeup Store - Deep Blue


ögonskugga från Makeup Store - Pollution

Cover All Mix från Makeup Store





fast vit :)

Avril Lavigne - Wild Rose
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

look down

hejj:)
jag behöver hjälp...

jag vill att ni berättar vad ja ska ha på min blogg
 kanske mer bilder (dock har jag inte kunnat ladda upp bilder p.g.a att ja inte har en usb-kabel till mobilen..), något speciellt ämne att prata mer om :)
hjälp mig!!
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

What makes you beautiful - One Direction

hejj alla :)
hade ganska tråkigt så satte på datan för att leta efter kläder som ja ska köpa under mellandagsrean i veckan :)
så tänkte låta er få se vad jag har tänkt att köpa :)
Gina Tricot:
BikBok:
Monki:
hehe ganska mycket men har en del pengar från födelsedagen och julen :) vi får se hur mycket som blir köpt men läängtar verkligen!
säg gärna vad ni tycker :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

merry merry xmas!

god jul på er alla :D
jag har haft det sjukt mysigt och kul iaf!
julklappar:
  • mina skor som jag velat ha! :D
  • hörlurar - Wesc oboe white
  • mörkblå halsduk
  • parfym - CK one Shock (fick dock en till så ska byta den andra till nåt annat)
  • parfym - Avril Lavigne Forbidden Rose presentpack (ska byta till Wild Rose)
  • Fjäder extensions (av älskling)
  • 500:-
  • 100:-
  • ögonmask
  • nagellack - Militär grön och mörkblå/grön
  • multicolor linne från JC
  • vitt basic linne från Gina Tricot
  • mörkblå tröja med stjärna från Gina Tricot
  • Halsband med Fjäder från JC
  • Navelpiercing med fjäril (silver)
  • Navelpiercing med hjärtan (röd)
  • presentkort på Kicks (300:-)
  • Eyeliner (silver)
  • Armband (stödjer barncancerfonden)
  • Schampoo och Balsam från Goldwell
tror det va allt :) är riktigt nöööjd!!! plus så blir de rejäl shopping i veckan :D
hoppas ni har haft en riktigt bra och mysig jul och fortsätter ha det hela jul och nyårs veckan :)
min daag började med att ja vaknade upp hos mamma med båda syskonen och käkade frukost där och sen mys med julklappsöppningen :) sen vid halv 1 åkte vi hem till pappa och spenderade resten av dagen där :) åkte med filip hem till moster för att hälsa på mammas släkt :) va där nån timme sen hem till pappa igen :P sen åkte jag hem till mamma igen för nån stund sen för ska spendera hela morgondagen vid tv:n för det är Glee-marathon!!! awesome!! så de blir nice!
skriver nog mer imorn :) God Jul
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

failed coloring,...

jag har verkligen panik just nu! jag färgade min lugg förut idag för att fixa min utväxt, och ja la i en ljusblond färg... och mitt hår är grönt! :( sadface! och ja orkar verkligen inte gå ner och köpa en hårfärg och orkar inte bleka tillbaka de till blond men vill absolut inte färga min lugg brun, ser så tråkigt ut med en färg... :(
så typiskt att de ska va avslutning imorn oxå... -.- irriterande..
aja, vi får se hur ja gör... hoppas på att ja får till de bra.
och om ni har tips på hur ja kan göra för att få tillbaka min kalla blonda färg så skriv gärna de, tack :)

tips: om du har väldigt kall blond färg i håret och vill få den kanske lite guldigare eller bara få bort utväxten som jag... lägg inte i en färg som innehåller guld-pigment, de blir grön-grått. lägg isf i en till kall blond för att inte riskera att få de resultat ja fick...
de e ju förstås bara min åsikt från de jag har testat.. :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Hår / länka inlägget

   

plugg, smink, piercing

hellu :D sitter vid datan hos mamma och tråkar
det har varit en både dålig och bra dag idag
Bra
  • klar med allt i skolan
  • äntligen klar med SO-uppsatsen
  • köpte smink inför 9:ornas dans imorn
  • träffade älsklingen
  • älskling köpte jättefin navelpiercing till mig
  • fick MVG i biologi
Dåligt
  • Fick bara G i fysik och matte... hoppades på VG
  • älskling var tvungen att åka nästan direkt efter vi kommit hem till mig
  • förlorade nästan varje gång vi spelade kort i skolan..
  • slog i huvet när jag satt på antons axlar
  • sminket var jättedyrt
så dagen var ganska bra :)
och är extremt på att skaffa Industrial piercing, ska spara till efter jul :D (se bild)
bilder på sminket :)
ögonskugga från Isadora (purple vein)
eyeliner från Maybelline (Master drama)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

tidsfördriv.... pluggar ..

Om dig själv & din familj.


1. Vad heter du ? -
Frida Martina Leiding
2. När är du född ? - 3 december 1996
3. Vart bor du ? - Strängnäs
4. Trivs du där ? - njaa
5. Hur lång är du ? - drygt 1.70
6 Höger eller Vänsterhänt ? - höger
7. Hur många är ni i din familj ? - 5
8. Vem kommer du mest överens med ? - mamma tror ja
9. Älskar du din familj ? - yes

Skola.
1. Vad heter din skola ? -
Paulinska
2. Trivs du där ? - nej
3. Tycker du att det är en bra skola ? - nej
4. Om nej? - slarvig, dåliga personer
5. Vad går du för linje ? - ingen än
6. Om du inte går någon, vilken vill du gå ? - Samhälle

Kärlek.
1. Är du kär/gillar du någon just nu ? -
ja
2. Om ja, vad heter han/hon ? - Daniel Lars Vahlgren
3. Om nej, trivs du med att vara singel ? -
4. Har du någon gång gråtit för någon du inte kunnat få ? - 
nej
5. Vad tycker du om kärleken ? - Underbar
6. Tror du att du kommer gifta dig någon gång ? - Ja

Vänner.
1. Har du många vänner? -
Tillräckligt många
2. Trivs du med dom? - JA !
3. Är du vän med nån som du inte vill va vän med? - Nej
4. Vem är din bästa vän? - vet inte.. Anton typ
5. Har du hatat din bästa vän? - Nje
6. Vem berättar du allt för? - typ Anton och Daniel
7. Vem umgås du mest med? - Utanför skolan.... Daniel
8. Vem önskar du att du umgicks mer med? Felicia

Alkohol.
1. Har druckit alkohol? -
Ja
2. När drack du alkohol senast? - förra helgen
3. Vem bjöd dej senast på alkohol? - Mamma
4. Vad var det för sorts alkohol? - Cider
5. Brukar du dricka alkohol? - Nej 
6. Har du druckit öl? - Smakat
7. Tycker du om öl? - Inte ett dugg
8. Har du varit full? - Nej
9. Godaste alkoholen ? - Reckoderlig än så länge 
10. Har du druckit Energi drick? - aa
K O M M E N T E R A (1)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

plugg + Twitter!

jahapp. nu har man suttit och pluggat so sen man kom hem. orkar inte mer, är as trött..
jag är så jävla nöjd med min dag! jag hade biologi-prov idag och jag svarade på alla G-frågor, VG-frågor och MVG-frågor!!!! jag kommer få MVG i biologi!! :d och jag ligger på VG i fysik :D så jävla nöjd!

och som rubriken säger så har jag skaffat en liten Twitter (just for kicks) för att testa lite :P

idag va de ju skola (längsta i veckan) och jag va helt flumm typ hela dagen. men hatar verkligen att vi måste numera gå ut om vi ska till vissa lektioner och det är freezing cold ute och ja gick i t-shirt och tights ;o ej okejj!
i helgen blirre mys med älsklingen! imorn kväll kommer han hit och vi ska ner till Kultuskolan och kolla på några killar vi känner som ska spal där vid 22:00 sen ska vi ha Disney-filmkväll men gamla VHS-filmer! fett mys(a) längtar! men nu ska jag nog ta något smått att äta, kanske ett äpple och förmodligen sitta vid datan mermen inte länge till :)


följ om ni har och vill :)
can't wait! :D
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

the past ;)

tillbakablick!

så i måndags blev jag firad igen fast av mammas sida av släkten :P och älsklingen va med då också^^

presenter:

OnePiece!!!!!
Presentkort på BikBok 500kr
Presentkort på Lindex 150kr
500kr

yay! nu är det bara julen kvar och sen är de Mellandags-rea!!! Shop till you Drop!

tyvär har jag inte hunnit lägga in nåt för har haft så mycket i skolan nu för tiden för betygen sätts nästa vecka och allting ska vara klart innan dess
har 4 prov i veckan, har haft 1 än så länge.
har 2 inlämningar nästa vecka i geografi och svenska.
så har varit upptagen som fan.
och det här blir bara ett litet kort inlägg för måste plugga nu.. :( sadface
men vi höres :)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

happy birthday to me :D

helt episkt awesome dag! fett mys att få spendera min födelsedag med alla man älskar! sen blirre mer firande på måndag^^ yay

presenter:

parfym - so...? sinful
vinterjacka
hårinpackning
nagelfil x2
hårborste
hudkräm (glittrig)
bodybutter(vanilj)
värmeskyddande spray (hår)
porslins "behållare" i form av cupcakes x2
bakbok (recept på cupcakes)
kinesisk lanterna
presentkort på intersport 400:-
100:-
halsband i form av en vid duva av älskling
grå finklänning
deodorant
kalender
ansiktsmasker (tror de va tre st)
hårborttagningskräm (spray-on)
två kuddar (usa:s flagga)
filt.. jättemysig (usa:s flagga)

tror de var allt :P annars kommer ja på nåt senare
men nu ska jag nog gå och lägga mig, ska bort imorn till daniels systerdotter :)

K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget

   

snart smäller de :D

hahha jag är verkligen otroligt lat! jag tänkte lägga in ett inlägg igår, var inloggad och allt.. men sen satte ja mig vid tvn: och orkade inte gå up till datan.. ;$
jag måste typ börja träna eller nåt så ja blir piggare :)
idag var de skola iaf, hade svenskaprov (grammatik) och tror de gick bra, gjorde de ja kunde :)
smsade lite med älsklingen efter och han va på vårdcentralen och fick ett antibiotika-recept skickat till apoteket mot sin halsfluss han har fått.. precis innan jag fyller år :( *sadface*
men hoppas han blir bättre snart iaf:*  älskar dig sjukt mycket<3
hade skolbio idag oxå, kollade på "I rymden finns inga känslor" men minuset var att vi hade en berättarröst med så de va en aning jobbigt.. xd och onödigt som fan
slutade efter det och åkte bussen hem, satte mig inne i badrummet och fixade naglarna och tånaglarna. tånaglarna blev turkosa och stortånaglarna fick en smiley på sig. samma på fingernaglarna och på tummnaglarna blev de smiley, och resten med en svart linje längst ut (som fransk manikyr). dock målade jag över det men en glittrig lite blåare men de syns igenom och de blev snyggt :)
imorn blir de nog slapp-fredag med mjukisbyxor, uppsatt hår och inget smink, fett skönt ;)
nu ska jag sätta mig i soffan med mitt glas med coca cola och popcorn^^
synes ;)
K O M M E N T E R A (0)
publicerat i Vardag / länka inlägget